Railay Beach

15 augustus 2016 - Railay Beach, Thailand

Vanmorgen bij het opstaan even tussen de gordijnen door naar buiten gegluurd: de zon scheen! Iets wat wij nog niet hadden meegemaakt hier in Krabi!

Snel aangekleed om te ontbijten, maar de zon hield het al snel voor gezien.. Daar was die vieze regen al weer! BAH!

Toch maar bikini, handoek, camera etc ingepakt want vandaag gingen wij naar Railay Beach. Richting de boulevard aan het strand gelopen en een longtailboat kunnen regelen.

Wat hebben wij een doodsangsten uitgeslagen tijdens dit ritje! Eigenlijk was dit niet verantwoord. De zee was ontzettend onrustig en ons bootje hier eigenlijk niet geschikt voor, met als gevolg dat omslaan erg reeel kon worden.. Uiteraard met ons geluk brak 500 meter voor wij de kust van Railay Beach  bereikten de pleuris los: daar was 'ie weer, die o zo fijne moeson! Snel het bootje uit, de zee in en aan land, zeiknat tot op je ondergoed want je bikini zat in je tas die inmiddels ook verzopen was. GE-WEL-DIG! Niet dus! Na ruim 30 minuten was de bui weer overgewaaid en konden wij zeiknat op pad.

Railay West (hier waren wij aangekomen) is een redelijk strand, al zag het er nu niet zo mooi uit als wij op fotos hadden gezien.. Misschien had het feit dat het regenseizoen is hiermee te maken, misschien ook niet. Railay Oost is.. Vreselijk. Een ander woord hebben wij er niet voor. Wat een modderbende!

Na wat rondgelopen te hebben vonden wij langs een stijle stenen helling een pad dat ons leidde naar een mooi strandje genaamd Phra Nang Beach. Hier hadden wij bij het plannen van onze vakantie wel iets over gelezen, maar niet verwacht er zouden komen. Er waren hier veel mensen de stenen berg aan het beklimmen, en er was een grot genaamd Princess Cave. Deze grot was versiert met grote houten en stenen piemels! Is weer eens wat anders hihi!

De omgeving hier is verder prachtig, als is de azuurblauwe zee ver te zoeken. Na een uurtje gelegen te hebben op het strand werden wij opgeschrikt door een bende van apen die onze natte kleding die in een boompje hingen te drogen wilden stelen! Omdat er in de verte slecht weer aan kwam en wij geen behoefte hadden om WEER een nat pak te halen zijn wij maar terug naar Railay West gelopen om daar weer in een longtailboat te stappen. Ook dit was weer een avontuur!

Vanwegen het slechte weer kon de boot niet verder en dropte de bestuurder van de boot ons op het strand een afslag verder dan Ao Nang. Lekker dichtbij dachten wij. Totdat wij een stap in het water zetten en er achter kwamen dat wij waren afgezet bovenop een vernield koraalrif. Heerlijk met je blote voetjes! Helaas zijn mijn voete  er niet ongeschonden vanaf gekomen maar het had erger kunnen zijn!

Vervolgens als troost heerlijk bij de McDonalds een McChicken menu met z'n tweetjes naar binnen gewerkt!

1. George:
    16 augustus 2016
    Nou poppies dit klonk als een nightmare Day on thaistreet. Op naar de volgende dag en avontuur en....... Pas goed op je voetjes.